fredag 19. september 2008

- Særemne

Vi skal som alle andre tredjeklassinger ha særemne på skolen. Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg skal skrive om, men jeg har noen ideer:
Jeg skal ta for meg tre forskjellige krimromaner, alle fra forskjellige fortattere. Forfatterne er Liza Marklund, Gunnar Staalesen og Unni Lindell. Jeg synes alle tre er kjempeflinke når det gjelder å få frem spenningen, så derfor har jeg valgt disse. Jeg har tenkt til å ta en bok av hver forfatter, og sette meg inn i hvordan hver av dem skriver og formidler fortellingen. Jeg skal på en måte sammenligne alle tre krimforfatterene, se på hva slags virkemidler hver av dem bruker for å få frem en spennende historie. Liza Marklund er svenk, så derfor hadde det vært morsomt å finne ut om hun har andre virkemidler og skrivemetoder, enn de norske fortafferene Unni Lindell og Gunnar Staalesen. Men som sagt er jeg fortsatt usikker, og trenger enda litt tid til å tenke på. Kommer tilbake om ikke så lenge, og forteller om det jeg har funnet ut at jeg skal skrive om:)

Ingen kommentarer: